炎亞綸去日本宣傳竟然~專輯裡有另外收錄日文版的[下一個我]~不公平啦~為什麼沒有英文版~

下一個我(The Next Me)

作曲:饒善強
填詞:陳信延

聽到第一個我說做人要誠懇
I heared the first me say I should be sincere
偏偏第二個我剛剛穿好保護色
But the second just wore protective coloration
第三個我 在幹什麼
What is the third me doing now?
靜靜 看著 兩個我 在拔河
Sit back and watch the former tug-of-war

第四個我熱血沸騰 徹夜唱著歌
The fourth me sang throughout the night with heart afired
第五個我卻賴在床上一直癱瘓睡著
But the fifth me hang on to bed like paralytic all day
第六七個我 到哪裡呢
Where do the sixth and the seventh go?
難道背叛我了
Have they betrayed me yet?

一邊笑得瘋了 一邊哭得累了 判若兩人
While I laugh insanely,as I'm crying to death like split across
快要放棄了 快要虛脫了
gonna to give up gonna to collapse
下一 個我 又是 什麼 角色
What is the character of the next me?
一邊溫馴愛著 一邊激烈恨著 心能有幾顆
While I'm mildly in love,as I hate bitterly What a complex heart!
我痛得快死了 可卻還能活著
The pain is killing me,but still I'm here alive
你說   該如何
Tell me what to do

上一個我還沒修完失戀的功課
The last me hasn't learned from being crossed in love
下一個我卻迫不及待很想墜入愛河
But the next me is too impatient to wait for next romance
同一個軀殼 不同人生
Different lives inside the same person
每個我都陌生
But I'm familiar to none

一邊笑得瘋了 一邊哭得累了 判若兩人
While I laugh insanely,as I'm crying to death like split across
快要放棄了 快要虛脫了
gonna to give up gonna to collapse
下一 個我 又是 什麼 角色
What is the character of the next me?
一邊溫馴愛著 一邊激烈恨著 心能有幾顆
While I'm mildly in love,as I hate bitterly What a complex heart!
我痛得快死了 可卻還能活著
The pain is killing me,but still I'm here alive
你說   該如何
Tell me what to do

一邊加速衝了 一邊卻在煞車 判若 兩人
While I accerlerate,as I decelerate like split across
我不是我的 屬於別人了
I'm not my own but belong to others
所以 自己 都沒 資格 選擇
So even I myself have no choices
一邊極度快樂 一邊心如刀割 人格分裂著
While I'm overjoyed,as I'm being torn with grief Character divides!
等待下一個我 挑戰這一個我
Lay wait for the next me And challenge myself now
你說 扯不扯
Isn't it bizarre?

arrow
arrow
    文章標籤
    炎亞綸 下一個我
    全站熱搜

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()