When I was younger, I saw my daddy cry

當我小的時候,我看見父親哭泣

And curse at the wind

對著風詛咒

He broke his own heart and I watched

我看著他的心破碎了

As he tried to reassemble it

而他試圖修復

 

And my mama swore

而媽媽發誓

That she would never let herself forget

她絕不容許自己忘記

And that was the day that I promised

而就是那天我承諾

I'd never sing of love if it does not exist

我將不會再為愛歌唱 因為它不存在

 

But darling, you are the only exception

但是親愛的,你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

 

Maybe I know, somewhere deep in my soul

也許我知道 我靈魂的深處

That love never lasts

愛從來不能長存

And we've got to find other ways to make it alone

我們必須找尋其他方法獨立維持它

Or keep a straight face

或是選擇擺張撲克臉

 

And I've always lived like this

而我一直以來這樣生活著

Keeping a comfortable distance

維持著舒適的距離

And up until now I had sworn to my self that I'm content with loneliness

時至今日我已發過誓自己對孤獨十分滿意

Because none of it was ever worth the risk

因為沒有任何人值得我冒這個險去愛

 

Well you are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

 

I've got a tight grip on reality

我已緊緊地抓住現實

But I can't let go of what's in front of me here

但我無法放手眼前的現在

I know you're leaving in the morning when you wake up

我知道當你晨起時就會離開

Leave me with some kind of proof, it's not a dream, oh

留給我一點證據證明這並不是夢,噢

 

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

You are the only exception

你是唯一的例外

 

And I'm on my way to believing

而我正在努力相信這件事

Oh, and I'm on my way to believing

而我正再努力重新相信愛情

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 夏蘭荇德暴羽 的頭像
    夏蘭荇德暴羽

    夏暴羽的綺思狂想斷層 Stormyfeather

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()