這首歌蠻久了(望)這MV也是讓我看沒有Orz,來談談歌詞

主要的意思其實是女生被欺騙了,以為是天使的良人其實就是個利用她的渣渣,所以她就爆發了將一切都毀滅

Sparkling angel

閃爍的天使
I believed

我相信著
You were my saviour

你會是我的拯救者
In my time of need

當我需要你時



Blinded by faith

因為信陽而盲目
I couldn't hear

我聽不見
All the whispers

那些細碎的耳語
The warnings so clear

那些近在眼前的警告



I see the angels

我看見了天使
I'll lead them to your door

我會將他們領到你的門前
There's no escape now

已經無處可逃了
No mercy no more

再也不會手下留情



No remorse 'cause I still remember

沒有懊悔,因為我仍記得
The smile when you tore me apart

你將我撕裂時所露出的微笑



[Chorus:]
You took my heart

你奪走了我的心
Deceived me right from the start

從一開始就滿滿的都是欺騙
You showed me dreams

你讓我看到夢想
I wished they would turn into real

那些我希望實現的夢
You broke the promise

你破壞了承諾
And made me realise

也讓我明瞭了
It was all just a lie

這一切不過是個謊言



Sparkling angel

閃爍的天使
I couldn't see

我看不見
Your dark intentions

你陰險的意圖
Your feelings for me

你對我的感受



Fallen angel

墮落的天使
Tell me "why?"

告訴我為什麼
What is the reason?

到底是什麼原因
The thorn in your eye

造就你的眼中釘

 

I see the angels

我看見了天使
I'll lead them to your door

我會將他們領到你的門前
There's no escape now

已經無處可逃了
No mercy no more

再也不會手下留情



No remorse 'cause I still remember

沒有懊悔,因為我仍記得
The smile when you tore me apart

你將我撕裂時所露出的微



[Chorus]

Could have been forever

本來能夠達到永遠的
Now we have reached the end

但我們已到了終點



This world may have failed you

這世界也許虧欠了你
It doesn't give you reason why

卻沒有給你個理由
You could have chosen

你是有選擇的
A different path of life

你能選擇另一條生命的路



The smile when you tore me apart

你將我撕裂時露出的微笑



[Chorus:]
 

You took my heart

你奪走了我的心
Deceived me right from the start

從一開始就滿滿的都是欺騙
You showed me dreams

你讓我看到夢想
I wished they would turn into real

那些我希望實現的夢
You broke the promise

你破壞了承諾
And made me realise

也讓我明瞭了
It was all just a lie

這一切不過是個謊言

 

Could have been forever

本來能夠達到永遠的
Now we have reached the end

但我們已到了終點

arrow
arrow
    文章標籤
    Within Temptation
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 夏蘭荇德暴羽 的頭像
    夏蘭荇德暴羽

    夏暴羽的綺思狂想斷層 Stormyfeather

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()