好久沒寫翻譯啦~去年的歌,這首的官方mv概念似乎有參考電影"24個比利"的開頭?

這團的歌都病病的,可是我好愛 <3

 

I don’t wanna break down but I’m feeling low

我不想崩潰 但我正在低潮
Let me sink to the bottom

就讓我這樣沉淪到底吧
Air in my lungs keeping me afloat 

肺泡中的空氣托著我上浮
Inside I’m still hollow 

但我內在還是空空洞洞的

 

I know I’m not my thoughts, but my thoughts don’t know that yet 

我知道我的思緒不代表我本身,但我的思緒似乎沒認知到這點
Sometimes I try to sneak up on the voice inside my head 

有時我會試著竊聽那些在我腦袋裡的聲音
I've tried to meditate cuz they tell me it’ll help 

我試過冥想 因為人們說那樣會有幫助
But the last thing I need’s more time alone inside myself  

但我最不需要的就是花時間和自己內在相處

 

I know I’m not unique, we all got broken brains 

我知道我並不特別 我們腦子都有點問題
Culture recently decided being crazy is okay 

社會潮流已定調了瘋狂是被允許的
And now we all can talk about it on our social feeds 

我們現在也能在社群動態上公開談論病情了
"Having a rough day", hashtag mental health awareness week 

「過了糟糕的一天」變成了每周關心心理健康的熱門標籤

 

I know that’s progress, we don’t have to hide no more

我知道這不過是個過程,我們不必再躲躲藏藏了
But it leaves me wondering why we ain’t said this stuff before

但這開始讓我思考:為什麼我們之前不能堂而皇之地討論這些呢?
Like were we always all crazy, and we all just kept quiet?

難道說我們之前一直安靜地掩飾我們的病態瘋狂嗎?
Are we on the same page, with what we’re identifying?

我們能確定我們對瘋狂的認知真的一樣嗎

 

And if crazy's the new normal, then it’s not that crazy, is it?

萬一瘋狂才是新標準的正常,那麼瘋狂就不再顯得那麼異常了對吧?
Cuz the word by definition means it sits outside the system

因為異常的定義是落在體系以外的那些差值
And how can we tell the difference between sick and trying to fit in

而我們又該如何辨別病態和試圖社會化的那些人
And if everybody’s crazy then who’s supposed to fix it?

而如果所有人都瘋了那還有誰能讓這一切回歸正常?

 

I don’t wanna break down but I’m feeling low

我不想崩潰 但我正在低潮
Let me sink to the bottom

就讓我這樣沉淪到底吧
Air in my lungs keeping me afloat 

肺泡中的空氣托著我上浮
Inside I’m still hollow 

但我內在還是空空洞洞的


I don’t wanna break down so where do I go?

我不想崩潰 但我還能去哪呢?
My screams sink to the bottom 

我的尖叫也沉到了谷底
Top of my lungs just an echo

在我的肺部頂端殘留的不過是回聲
Inside I’m still hollow 

而我的內在還是空空洞洞的


No one told me it could get this bad, this fast 

沒人告訴過我事情會急轉直下
Guess we only hear about the struggle after its passed 

我猜是倖存者偏差讓活著的人才有辦法述說求生過程
Getting easier to open up, share what we’ve lost 

我們變得更易敞開心胸談論我們所失去的
Good to know I’m not alone, but if I’m really being honest 

知道自己並不孤單真好,但如果真要我說實話的話

 

I kind of hope there’s something wrong with me 

我還真希望我真的有問題
I kind of hope this isn’t how it’s supposed to be 

我還真希望一切不應該是這樣的
I pray to god it’s not normal 

我向天祈求這瘋狂並不是正常的
Crying on the floor, I don’t wanna do this anymore though 

蜷縮在地哭泣,我再也受不了了

arrow
arrow

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()