嗷啊啊啊他們換了男清腔主唱(咬手帕)新來的這個沒那麼帥(被毆飛

好的聲線上來說這個新任男清腔還是接近前任男主唱的,所以維持三主唱編制,整體風格沒有太大變動,不過扣腔部分似乎相對加重了?

[Verse 1: Elize]
I can't stop you from breathing

我無法阻止你呼吸
Give it all and then see you leave it

付出一切然後看你
I will stand and defeat it

我會挺身而出戰勝它
Undertow stuck in the middle

寓意卡在中間

[Verse 2: Nils]
Lift the veil of the darkness

掀起黑暗的面紗
Be the voice of the broken hearted

成為那心碎的一響
Just like you I unleashed it all

我最終像你一樣釋放了一切
To reverse my heartbeat!

以倒轉我的心跳

[Pre-Chorus]
All the voices in my mind

我腦中的所有聲音
And the times that we denied

和我們否認過的所有時光
As I will reach into the light

當我向光明伸出手
We cannot get out of

我們就無法離開



[Chorus]
Make a start with the helix (helix)

就從螺旋開始吧(螺旋)
Take us through the tide

帶我們乘風破浪
You can hide in this feeling

你可以在這波情緒中隱藏
I know we can see that

我知道的,我們看得到
All the stars are right

群星皆已就位
Set my heart in the phoenix

將我的心放在鳳凰身上
Until the end of time

直到時間盡頭
So forgive u
s

所以原諒我們吧
For sinning

為了我們所犯下的罪
Make a start with the helix

就從螺旋開始吧

 

[Verse 3: Henrik]
Nothing you say, how much you pay

你一言不發,你付出多少
Never making me stop

都無法令我停下
And every time you complained

你的每次抱怨
You were bringing me up

都讓我更加清醒
And now you come around begging

而現在你又回頭乞求我
Now I'm at the top

而今我身在至高處
You'd better pray I never break

你最好祈求我不會崩潰
Because you are draining my cup

因為你正在飲盡我的最後一滴水



[Verse 4: Nils]
Found my way through your eden

找到了方法通過你的伊甸園
I can see the soul-seeking pathway

我可以望見那追尋靈魂的路途
Scream for help if you need me

若你需要我就吶喊求救吧
I'm prepared to receive the heathens

我早已準備好迎接異教徒

(這段是:即使你與我信仰不同我仍願隨時拯救你)
 

[Pre-Chorus]
All the voices in my mind

我腦中的所有聲音
And the times that we denied

和我們否認過的所有時光
As I will reach into the light

當我向光明伸出手
We cannot get out of

我們就無法離開



[Chorus]
Make a start with the helix (helix)

就從螺旋開始吧(螺旋)
Take us through the tide

帶我們乘風破浪
You can hide in this feeling

你可以在這波情緒中隱藏
I know we can see that

我知道的,我們看得到
All the stars are right

群星皆已就位
Set my heart in the phoenix

將我的心放在鳳凰身上
Until the end of time

直到時間盡頭
So forgive u
s

所以原諒我們吧
For sinning

為了我們所犯下的罪
Make a start with the helix

就從螺旋開始吧

 

[Bridge: Elize]
Close your eyes, and open your mind

閉上眼,然後敞開你的心房

[Bridge: Henrik]
How much I paid just to get to the top

我付出了多少只為了登上至高處
And how I built from the bottom up

我如何從頭開始一磚一瓦建造的
And now I know I had to come back

而今我知道我必須回歸
This is a vision of the future not a flashback

這是對未來的預視而非往事回顧

[Guitar Solo]


[Chorus]
Make a start with the helix (helix)

就從螺旋開始吧(螺旋)
Take us through the tide

帶我們乘風破浪
You can hide in this feeling

你可以在這波情緒中隱藏
I know we can see that

我知道的,我們看得到
All the stars are right

群星皆已就位
Set my heart in the phoenix

將我的心放在鳳凰身上
Until the end of time

直到時間盡頭
So forgive u
s

所以原諒我們吧
For sinning

為了我們所犯下的罪
Make a start with the helix

就從螺旋開始吧


[Outro]

Nothing you say, how much you pay

你一言不發,你付出多少
Never making me stop

都無法令我停下
And every time you complained

你的每次抱怨
You were bringing me up

都讓我更加清醒
And now you come around begging

而現在你又回頭乞求我
Now I'm at the top

而今我身在至高處
You'd better pray I never break

你最好祈求我不會崩潰
Because you are draining my cup

因為你正在飲盡我的最後一滴水

arrow
arrow
    文章標籤
    Amaranthe 歌詞翻譯
    全站熱搜

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()