感覺就很帥的科幻武俠片"四大名捕"主題曲www唉劉亦菲酷酷的還是很好看,

我好愛看她耍幾乎不可能的特技 <3 雖然有人吐槽這系列根本就特效好看,

但是我就愛看嘛~才不管它改了一堆原著

 

電視劇 四大名捕2 主題曲

作詞:丁丁張
作曲:陳嵩

一隻手 握不住流沙 兩雙眼 留不住落花

One hand can't hold the quicksand still. Our eyes can't freeze the falling flower

風吹草 雲落下 你心如野馬

The wind blows the prairie. Your heart is unleashed

等下 時光請等一下

Wait still. Would time wait for us still?

 

千隻雀 追不上流霞 萬隻蝶 抵不過霜打

Even birds can't chase the sunset. Butterflies can't survive through frost

水滴石 風在刮 我聲音沙啞

The water wear the stone. My voice was husky

放下 容我將你放下

Let go. Please let me let you go


天地江湖日月 不留不念 不說話

The sun, the moon, the world all watch from a side stilly

繁華世界弱水 三千一瓢 怎盛下

How to choose my only lover in this vale of tears?

 

風吹涼 一杯茶 夕陽跑贏了老馬

When the wind cooled the tea, sunset outran the old horse

回頭看 雪染白 長頭髮

I looked back. Snow whiten my long hair

少年被 風催大 容顏未改心有疤

The wind spoiled the child and left no scar on face but heart

我愛你 愛讓我 放下

I love you. Love let me let go

(忘了你 愛讓我放下)

Erase you. Love let me let go


一個人 走不到天涯 兩場雪 封不住嫩芽

Can't reach the end of world alone. 

月升起 雲落下 你笑顏如花

The moon rises. The cloud falls. Your smile is like flower

等下 時光請等一下

Please wait. Would Time please wait for us?

 

千個字 說不出情話 萬封信 寫不完牽掛

Thousand words ain't say " I love you". 

山走遠 風在刮 我心亂如麻

As we march, the wind blows. I have mind maelstorm

放下 容我將你放下

Let go. So I just let you go.

arrow
arrow
    全站熱搜

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()