雖是Tarja離團前最後一張專輯的歌,但地板解接演繹的也很好聽啊 <3 新高度

We used to swim the same moonlight waters

我們曾同悠游在月光下的水域
Oceans away from the wakeful day

那是遠離清醒,醉生夢死的海洋

 

My fall will be for you

如果我陷落,那都是為了你
My fall will be for you

如果我陷落,那都是為了你
My love will be in you

我的愛會長存在你心中
If you be the one to cut me

如果你會是那個傷害我的人
I'll bleed forever

我會血流不止

 

Scent of the sea before waking afterwards

在甦醒前,飄來海洋的氣息
Brings me to thee

將我引領至此
Into the blue memory

來到這湛藍的回憶中

 

My fall will be for you

如果我陷落,那都是為了你

Into the blue memory

陷入這湛藍的回憶

 

A siren from the deep came to me

來自深海的女妖向我游來
Sang my name my longing

唱出我的名字,我的渴望
Still I write my songs about that dream of mine

而我仍在將我的夢譜寫成歌
Worth everything I may ever be

這值得我付出我所做的一切

 

The Child will be born again

重生之子將會再降臨
That siren carried him to me

女妖將他帶到我面前
First of them true lovers

首次出現了真正的愛人
Singing on the shoulders of an angel

在天使的肩膀上唱歌
Without care for love n' loss

完全不在意愛與所失去的

 

Bring me home or leave me be

帶我回家,或放我自生自滅
My love in the dark heart of the night

我的愛存在於最深的黑夜
I have lost the path before me

我已迷失前路
the one behind will lead me

而來者將會引領我

 

Take me

帶我走
Cure me

治癒我
Kill me

殺了我
Bring me home

帶我回家
Every way

每條路
Every day

每一天
Just another loop in the hangman's noose
不過是在劊子手的套索上另一個死亡走馬燈

 

Take me, cure me, kill me, bring me home

帶我走,治癒我,殺了我,帶我回家
Every way, every day

每條路,每一天
I keep on watching us sleep

我不斷地看著我們睡去

 

Relive the old sin of Adam and Eve

赦免亞當和夏娃的古老罪刑
Of you and me

和你和我的罪
Forgive the adoring beast

原諒那可愛的野獸吧(指慾望)

 

Redeem me into childhood

救贖我的童年
Show me myself without the shell

讓我看看沒有偽裝毫無武裝的自我
Like the advent of May

就像五月的到來
I'll be there when you say

我會隨時回應你的,只要你說

Time to never hold our love

是時候毫無克制地相愛了

My fall will be for you

如果我陷落,那是為了你

 

作詞/作曲:Tuomas Lauri Johannes Holopainen

《Ghost Love Score》歌詞 © Warner/Chappell Music, Inc

arrow
arrow
    文章標籤
    Nightwish
    全站熱搜

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()