這張專輯裡似乎是以海盜為主題,所以你會看到一些神鬼奇航裡出現過的水手/海盜用語

例如Ahoy=>問候,警示或告別時用詞,船隻上使用

 

At pitiful cold night I sit

在悲慘的寒夜裡獨坐
In candlelit grotty pit

在燭光裡難看又可悲
A moving shadow on the floor

地板上搖動的陰影
And someone knocking at my door

有人敲著我的門



I slowly open one steps in

我緩緩地踏出一步
Smelling like a salty sin

感覺就像冒犯的罪惡
He's on a journey tells his plan

他正在計畫好的旅程中
Wants me to be his steersman

要我當他的掌舵手



Set the sails the quest begins

揚起帆,開始追尋吧
It takes you to forgotten shores

它會帶你到被遺忘的土地
Set the sails a pirate wins

揚起帆,海盜贏了
That‘s a pirate's destined course

這是一個海盜註定的航程



A journey to the end of time

一趟通往時間盡頭的旅程
A life to please the soul of mine

一條為了取悅我的靈魂的命
He's looking for a combatant

他伺機而戰
To fight and question no command

在沒有命令下戰鬥並質疑



Not even once I hesitate

我不只一次猶豫
Nor will I linger desolate

但我也不會徘徊在荒野
Ahoy my captain I'll join in

喂,我的船長,我會加入你
For a new chapter to begin

去開展一個全新章節

 

Set the sails the quest begins

揚起帆,開始追尋吧
It takes you to forgotten shores

它會帶你到被遺忘的土地
Set the sails a pirate wins

揚起帆,海盜贏了
That‘s a pirate's destined course

這是一個海盜註定的航程

arrow
arrow
    文章標籤
    Storm Seeker
    全站熱搜

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()