收錄在2019四月五號發布的最新專輯Resist裡的新歌~

附上這個是非官方MV,有人剪輯俄羅斯奇幻電影"他是龍"的片段做的(乾,龍男超帥的)

 

We are forever as one in what remains

無論剩下什麼,我們永遠在一起
You're in my blood from the cradle to the grave

你存在我的血液中,從生至死
I don't like to think about the pieces

我不願去想起那些碎片
Or the cracks and the breaks that still remain

或裂痕或留下的斷層
If I could breathe, I'd ask you

若我能呼吸,我就會問你

 

So look in my mercy mirror

所以望進我仁慈的鏡子
I need you more than I have known

我比我所知道的更需要你
So look in my mercy mirror

所以望進我仁慈的鏡子
'Cause I'm not ready to let you go

因為我還未準備好讓你走
Now I know, now I know

現在我知道了,我知道了
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走
Now I know, now I know

現在我知道了,我知道了
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走

 

My heart like a planet the sun forgot

我的心就像個被太陽遺忘的星球
Where now? Orbiting the light that I had lost

我身在何處?我已遺失了公轉灑下的光芒
More than words is silence teaches

寂靜能教我的比話語還多
How to see and to feel what is real

如何看見,如何感覺真實
When sunlight reaches my soul?

當陽光終於碰觸到我的靈魂時?

 

So look in my mercy mirror

所以望進我仁慈的鏡子
I need you more than I have known

我比我所知道的更需要你
So look in my mercy mirror

所以望進我仁慈的鏡子
'Cause I'm not ready to let you go

因為我還未準備好讓你走
Now I know, now I know

現在我知道了,我知道了
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走
Now I know, now I know

現在我知道了,我知道了
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走

 

It's a wicked game life plays

生命就是個邪惡的遊戲
How it gives and takes away

它給了你又要奪走
No turning 'round, touching ground

沒有退路,就要墜地
What we had was so much more than I realized

原來我們曾有的比我所以為的還多
If I could, I'd embrace, embrace you

如果我還做的到,我會緊緊擁抱你

 

So look in my mercy mirror

所以望進我仁慈的鏡子
I need you more than I have known

我比我所知道的更需要你
So look in my mercy mirror

所以望進我仁慈的鏡子
'Cause I'm not ready to let you go

因為我還未準備好讓你走
Now I know, now I know

現在我知道了,我知道了
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走
Now I know, now I know

現在我知道了,我知道了
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走
I'm not ready to let you go

我還未準備好讓你走

作詞/作曲:Daniel Bjorn Gibson / Robert Westerholt / Sharon J Adel Den

《Mercy Mirror》歌詞 © Universal Music Publishing Group, Peermusic Publishing

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Within Temptation translation
    全站熱搜

    夏蘭荇德暴羽 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()